Part of the experience (I) - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Melle Koster - WaarBenJij.nu Part of the experience (I) - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Melle Koster - WaarBenJij.nu

Part of the experience (I)

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Melle

08 Maart 2014 | Belize, Caye Caulker

Zo tegen het einde van de reis wordt het tijd om jullie deelgenoot te maken van wat wij zijn gaan noemen: "part of the experience". Hierbij de eerste.

De avond begint zoals ie eigenlijk altijd begint, met diner dit keer in de Lamanai Outpost Lodge. Na afloop loop ik in het donker met mijn headlight op naar mijn cabana. Deur open, licht aan. Alles zoals altijd eigenlijk. Doorgelopen om mijn bedlamp aan te doen. Ik kijk naar beneden. Hm, geloof dat daar iets zat wat er voor het diner nog niet zat. Even de zaklamp erbij, want de lichten in de cabana verlichten niet echt veel, zit er meer voor de sfeer. Hm, dat lijkt wel een schorpioen. Zal ie het nog doen? Ff een stuk blad pakken en porren. Hm, ja hij doet het nog.

Ok, ik ben alleen in de cabana, dus wat doe ik? Ik loop natuurlijk naar de buren en vraag om hulp. Melle bedankt alleen voor de eer (er zijn grenzen aan opofferingsgezindheid, Melle). Dan maar naar de receptie, vragen of daar iemand me kan helpen. Daar zitten 2 receptionistes, die mij vragen of ze me kunnen helpen. “Yes, I need rescueing. I have a scorpion in my room. Who can help me?” Er werd door 2 paar vingers heel daadkrachtig naar de jongen, die naast me staat, gewezen. Eduardo! Hij wordt mijn redding. Hij heeft ons overdag al het een en ander over de fauna verteld en weet daarbij ook nog het een en ander over sterren (die aan de hemel staan).

Ok, terug in de cabana hoop ik alleen maar dat het kreng nog op dezelfde plaats zit, anders ben ik bang dat ik om 20.00u 's avonds nog om een andere kamer ga vragen. Het geluk is met mij, hij/zij zit nog doodstil op dezelfde plaats onder het plankje aan het hoofdeinde van mijn bed. Eduardo had onderweg al een flinke tak afgebroken, die hij nu gebruikt om de staart waar de angel zit tegen de grond te duwen. Toen bleef het beestje niet meer stil zitten en begon met zijn/haar scharen in het rond te zwaaien. Het probleem dat Eduardo had is dat hij niet genoeg staart over had om het zonder schade vast te pakken. Met wat kunst en vliegwerk had ie hem uiteindelijk toch nog snel en zonder gestoken te worden, te pakken. Ik was erg blij met Eduardo. My hero!!!

N.b. – Schorpioen was maar gemiddeld giftig. Mocht je door dit type gestoken worden, krijg je alleen een verdoofde tong, daarna gevolgd door ziek, zwak, misselijk enz. En na 15 tot 20 uur gaat het weer beter met je. Dit alles werd mij de volgende morgen door Melle meegedeeld. Ik kreeg niet echt antwoord op die vraag toen ik hem aan Eduardo stelde.

N.b. 2 – De volgende morgen op de dag van vertrek zag ik weer een schorpioen bij mijn cabana onder het palmendak verdwijnen. Heb meteen Eduardo maar ingelicht, mocht er weer een andere blonde dame redding nodig hebben...

  • 08 Maart 2014 - 07:19

    Rianne:

    Toch jammer dat Melle je niet wilde redden Joyce, daar was hij toch voor mee gegaan ;-)

  • 08 Maart 2014 - 13:32

    Joyce:

    Ja Rianne dat was precies mijn commentaar ;-)

  • 08 Maart 2014 - 16:20

    Ma Vaarting:

    Hoi Joyce, enge ervaring lijkt me dat. Ik wil in ieder geval njet ruilen. Je kan dan nog beter een pissenbed he bben of zo. En nu op naar de laatste loodjes. Daarna met een goede, veilige reis weer naar huis. Groetjes van Ma Vaarting, Fred en Ineke.
    La. Ook hier gaat het weer de goede kant op, morgen een riante 17 graden!

  • 08 Maart 2014 - 22:16

    Joyce:

    Je hoofd erbij houden, niet zelf gaan stunten met weghalen en God op je blote knieen danken (leuke woordspeling) dat je er niet op bent gaan staan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 99922

Voorgaande reizen:

20 Mei 2018 - 21 Juni 2018

Out in the wild

08 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Privéparken & Kaapse wijnen

15 Augustus 2016 - 06 September 2016

Javaanse pracht en Balinese schoonheid

01 September 2015 - 01 Oktober 2015

Een reis op grote hoogte

02 Oktober 2014 - 13 Oktober 2014

Pasta e vino

17 Februari 2014 - 11 Maart 2014

Mayans and beach

11 Januari 2014 - 18 Januari 2014

Viva Andalucia

07 September 2013 - 07 September 2013

Van Guatemala-Stad naar San José

07 Maart 2013 - 05 April 2013

Pho en Ao Dai

21 Februari 2012 - 12 Maart 2012

Roadtrip Mexico

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Wilde dieren en meer

28 Maart 2011 - 12 April 2011

Jordanië van boven naar beneden

15 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Oost-Turkije

31 Januari 2010 - 17 Februari 2010

El mundo Maya

28 September 2009 - 05 Oktober 2009

Weekje relaxen

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Spaans & Sigaren

12 April 2007 - 01 Maart 2008

Peru 2007 & Mexico 2008

Landen bezocht: