Weer thuis - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Melle Koster - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Melle Koster - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Melle & Joke

Blijf op de hoogte en volg Melle

04 Juni 2007 | Nederland, Schiedam

Ja, dit bericht komt al weer uit Nederland. We zijn vandaag na een lange reisdag weer in ons platte landje aangekomen. Voor Melle was het nog vreemder dan voor Joke omdat hij bijna twee maanden is weggeweest. Wat Melle dan ook erg opvalt is dat ze overal om hem heen Nederlands praten :-). Maar we willen jullie het verslag van de laatste dagen in Peru toch niet onthouden.

Na het vorige bericht zijn we langs de school van Melle gegaan om wat vrienden op te zoeken, de spoeling wordt helaas al wat dunner maar er zijn nog bekenden. Vervolgens nemen we de taxi naar Sacsayhuaman, een mooie opgraving vlakbij Cusco, om daar ruim 3 1/2 uur rond te struinen. Erg indrukwekkend wat die Inca's konden.

De volgende dag verslapen we ons bijna maar we kunnen nog net een bak koffie naar binnen gooien. We stappen in de bus om naar de Valle Sagrada (Heilige Vallei) van de Inca's te gaan. In de heilige vallei zijn erg mooi opgravingen te zien. We bezoeken Pisaq en Ollantaytambo, ook weer erg indrukwekkend. Deze avond gaan we uit ons dak door te eten bij Fallen Angel, voor Melle een bekend adres maar bij de dames valt het restaurant ook wel in de smaak.

Op donderdag 31 mei 2007 staan we wederom vroeg op om de trein van 07:00 te nemen naar Aqua Calientes, het dorpje bij Machu Picchu. Nadat we eerst een uur zigzaggen om Cusco te verlaten rijden we nog drie uur door de mooie Heilige Vallei. Aqua Calientes is één groot winkelcentrum: hotels, restaurants en souvenirwinkels, meer is er niet! We pikken de kaartjes voor Machu Picchu op en vermaken ons verder door op een bankje te hangen en wat te drinken.

De wekker gaat de volgende dag om 05:00 omdat we vroeg op MP willen zijn. We rijden door een mysterieus berglandschap waar de mist langzaam optrekt, dat geeft wel een extra dimensie aan deze laatste excursie. We lopen vrijwel meteen door naar het punt waar de bekende foto's van MP worden genomen. Wat je dan ziet is onbeschrijfelijk. Alhoewel je de foto al tientallen malen hebt gezien is het toch anders als je er zelf staat, schitterend. Na een rondleiding van 2 1/2 uur gaan we nogmaals omhoog en zijn dan bijna alleen. we genieten dan ook ruim 20 minuten van het schitterende uitzicht op deze schitterende stad. Tegen twaalven wordt het warm (MP ligt slechts op een hoogte van ongeveer twee kilometer) en druk, dus we gaan ons weer "vermaken" in het winkelcentrum. Melle wil eigenlijk nog een sjaaltje van Vicuña (de fijnste wol ter wereld) maar vindt $ 900 toch wel een tikkie prijzig . Om vijf uur nemen we de trein terug naar Cusco maar gelukkig wordt ons het zigzaggen bespaard doordat we een station eerder uitstappen (Poroy) waar we de bus nemen.

Zaterdag bezoeken we het Inca-museum, mooie stukken maar een beetje rommelig. Verder kopen we wat laatste souvenirs (onder anderen een sjaaltje maar dan van baby alpaca, iets voordeliger). ’s Avonds hebben we het traditionele afscheidsdiner van de groep bij ………… Fallen Angel!

Zondag 3 juni 2007 staan we een laatste keer vroeg op om van Cusco naar Lima te vliegen. In Lima moeten we ons nog een paar uur vermaken voordat we om 18:25 in de bekende blauwe doos stappen. Vandaag zijn we om 13:55 in Amsterdam aangekomen en om 16:45 zijn we weer thuis bij onze poesjes.

We hebben erg genoten van de reis en kunnen hem dan ook aan iedereen aanbevelen. We hopen dat jullie het leuk vonden om onze avonturen te lezen. Wij vonden de door jullie geplaatste reacties erg leuk en bij een volgende reis gaan we dit zeker weer doen. We hebben 1.488 foto’s en ruim drie uur film als herinnering van mijn / ons verblijf in Peru. Als alles klaar (fotoboek, DVD) is, is iedereen natuurlijk van harte welkom om te komen kijken.

Vanuit Schiedam een laatste keer

¡Hasta luego!

Joke & Melle

PS: kijk morgen nog een keer want dan wordt er nog een aantal foto’s geplaatst.

• 04 Juni 2007 - 20:38

Wil & Ed:

Fijn dat jullie weer gezond thuis zijn.
    We zullen de verslagen in beeld en film graag eens bekijken.

Groetjes van Wil, Ed en Pieper.

• 05 Juni 2007 - 17:13

Denise:

e spoeling wordt helaas al wat dunner maar er zijn nog bekenden.

:( I know... Sucks!!!

Maar fijn iig dat jullie goed zijn aangekomen!!! :)

• 05 Juni 2007 - 17:23

Annemieke:

Jaaaaaa en natuurlijk als Melle bij Amauta langskomt ligt Annemieke dood in bed!! Maar goed, dat zijn we ondertussen wel gewend he ;)

Vind het jammerrrr dat ik jullie niet meer gezien heb!! Maar we zijn nog steeds hard bezig met een strandfeest in september, dus dat komt wel goed toch??

Tot in Nederland!! xx Annemieke

ps: Hebben ze wel een beetje hun best gedaan bij Djoser? ;)

• 25 Juni 2007 - 13:59

Pa:

Wel wat laat, maar toch......... Je redt het niet met foto's van me. Ik heb 1589 digi. en 4 rolletjes ana. da zijn samen meer dan 3000 foto's; hoe komen we daar ooit door.

• 17 December 2007 - 10:40

Hetty:

Goed hoor dat jullie zulke reizen maken.
    Hopelijk altijd net zo gezellig als toen.
    Zal jullie blijven volgen.
    Groetjes Hetty