¿Qué pasa (2)? - Reisverslag uit Copán, Honduras van Melle Koster - WaarBenJij.nu ¿Qué pasa (2)? - Reisverslag uit Copán, Honduras van Melle Koster - WaarBenJij.nu

¿Qué pasa (2)?

Door: Melle, Joke, Joyce, Astrid

Blijf op de hoogte en volg Melle

23 September 2013 | Honduras, Copán

Ja, we weten het, Er is weinig leven op de weblog. Dat heeft een belangrijke reden: we zijn gewoon druk bezig! Zoals we al op eerdere weblogs hebben geschreven: het is net werken. We zijn bijvoorbeeld onze eerste grens al over want we hebben Guatemala gisteren verlaten en zijn nu in Honduras. En elke dag gaat de wekker ergens tussen vijf uur en half zeven en gaan we weer op pad.

We verkennen een stad zoals Antigua of Chichicastenango. Antigua is zoals gezegd een hele leuke stad met veel kerken en kloosters in alle staten van ontbinding. Dit veelal veroorzaakt door een aardbeving of eigenlijk twee: de ene in 1773 en de andere in 1976.

En gewoon een leuke Maya – / Indianen stadje; Chichicastenango. Daar is met name de markt de moeite van het bezoeken waard. Veelal Maya's doen daar hun wekelijkse inkopen. Een kleurrijk gezicht. Ook zijn we weggespoeld in Panajachel, aan het Meer van Atitlan.

Of we stillen onze stenenhonger zoals vandaag door een bezoek aan de Maya-opgraving Copán. Dit was de laatste van de grote drie (Palenque (Mexico), Tikal (Guatemala) en dus Copán (Honduras)) die nog op het lijstje stond. We herkennen veel, maar zien ook de verschillen tussen de verschillende opgravingen die we al hebben gezien.

Verder moeten we natuurlijk van A naar B komen, en dat ook zomaar een dag duren. Dan ben je dus om zes uur in je hotel. En dan wil je alleen nog maar eten en slapen.

Maar hiermee laten we zien dat we niet van de wereld af zijn.

¡Hasta luego desde Copán Ruinas!

Nb. de plaats heet dus Copán Ruinas terwijl de opgraving gewoon Copán heet.

• 23 September 2013 - 08:17

Trees:

Hi luitjes,

Leuk weer wat van jullie te horen.
    Het belangrijkste is, dat jullie je vermaken en alles goed gaat.
    Geniet ervan en tot hoors.

• 23 September 2013 - 08:34

Ma:

Blij even weer wat van jullie te horen,zoals we lezen zien jullie veel .Hoe is het weer daar ? Heb verder nog veel plezier ,geniet ervan.liefs ma

• 23 September 2013 - 08:47

Rianne:

Geniet lekker verder en doe rustig aan, of eigenlijk kan dat natuurlijk niet op zo'n reis ;-)
    Ook een poot van de katten (het blijven rare beestjes hoor).

• 25 September 2013 - 11:32

Ma Vaarting:

Na een vergeefse poging afgelopen zondag om jullie een berichtje te sturen nu opnieuw met Ineke erbij.
    dat gaat altijd een stukje beter dan wanneer ik alleen ben. Zondag was de accu leeg en geen idee wat dan te doen.
    Dus Gerard en Ria maar om hulp geroepen want Fred en Ien waren een dagje uit met de stichting!
    Verder gaat hier alles goed. Ben de muren aan het sauzen en dat gaat niet hard maar wel gestaag.
    Dus als jullie terugkomen is het weer lekker fris!
    Fijn dat alles goed gaat, jammer van het vroege opstaan maar als je wat wil zien, moet je er wel wat voor over hebben.

Nog heel veel plezier, groeten en geniet ervan
    tot de volgende mail.
    Ma