Stenen en streetfood (reprise) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Melle Koster - WaarBenJij.nu Stenen en streetfood (reprise) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Melle Koster - WaarBenJij.nu

Stenen en streetfood (reprise)

Door: Melle (& Joke)

Blijf op de hoogte en volg Melle

11 Maart 2013 | Vietnam, Hanoi

We hebben gisteren en vandaag onze eerste stenen gezien. Het zijn dan wel natuurlijke maar toch. Een dag varen door Ha Long Bay, een Unesco erfgoed, mooie rotsen, vaak kleine eilandjes van kalksteen in allerlei vormen. Met wat fantasie zie je er van alles is, een gezicht, vechtende kippen of een schildpad. Gisteren en vandaag was het daar een beetje bewolkt en heiig. Dat gaf het geheel wel een spookachtig beeld.

Verder, in de vorige weblog kwam het al ter sprake: straatvoedsel. In Ha Noi kun je letterlijk op elke hoek van de straat eten. En trouwens op elke tegel daar tussen in. Vaak een tiental krukjes en een klein fornuis. Maar soms een klein zaakje maar met het merendeel van de tafeltjes en krukjes buiten. Ze hebben slechts enkele gerechten op de kaart. Zoals vandaag: drie soorten rijst, twee soorten kip en twee soorten varkensvlees bij het ene “restaurant” en een gerecht of 7 bij een ander “restaurant”. Je zegt wat je wilt en binnen enkele minuten staat het dampend voor je neus. Het is zonder uitzondering heerlijk. Kijk maar op de foto's hoe we tussen de Vietnamezen en de brommers eten.

Morgen gaan we verder naar het centrum van het land om de oude keizerlijke hoofdstad te bekijken.

Van uit Ha Noi, tam biet

Melle & Joke

• 11 Maart 2013 - 16:57

Joyce:

Hm, en ik maar denken dat rijst rijst is (ok niet helemaal), kip kip en varken varken. Hoe kan je daar nou verschillende soorten van hebben??? En betere vraag is, hoe zie je het verschil tussen de ene kip en de andere kip en het ene varken en het andere in je kommetje???

Ik word er toch wel een beetje filosofisch van.

Veel plezier in Hue!

• 11 Maart 2013 - 17:02

Pa:

Ziet er gezellig uit, dat mag ik wel. Geniet er van en veel plezier. Pa

• 11 Maart 2013 - 19:51

Wil:

Fantastisch zulke terrasjes, heel relaxed. Zou je hier ook moeten hebben.

Wil (en Ed)

• 13 Maart 2013 - 09:49

Ineke:

Jammer dat het in de baai zo heiig was, bij helder weer is het toch weer een heel ander gezicht lijkt ons.
    We hadden al op de radarbeelden gezien dat in die omgeving de wolken aan het overheersen waren.

Passen jullie op voor scheurbui
    Ik met al dat eenzijdige eten, toch niet alleen maar van de straat mag ik hopen. Ik griezel al bij de gedachte!

groet en nog veel plezier en hoop dat jullie veel moois onderweg tegenkomen

Ineke

• 14 Maart 2013 - 13:50

Cees Brekebeen:

Hoi Melle en Joke,
    Kreeg deze website van Rianne. Leuk om jullie zo van tijd tot tijd te kunnen volgen.
    Volgens mij is het af en toe maar goed dat je niet weet wát je daar op straat eet. Wat maakt het uit, als het maar smakelijk is! ;-)
    Hier is het gelukkig weer winter, pfffff

Veel plezier verder op jullie boeiende reis!
    Groeten v.u. Acapella.

• 17 Maart 2013 - 14:10

Betty Froma:

dag Melle enJoke heb jullie verslag tot zover gelezen en klinkt fantasties geniet dan ook maar met volle teugen . Melle alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. hier alles oke wel regen met sneeuw erdoor een trieste bedoening. nogmaals heel veel plezier verder liefs oom Harry tante Betty Delfzijl.