Winkelen - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Melle Koster - WaarBenJij.nu Winkelen - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Melle Koster - WaarBenJij.nu

Winkelen

Door: Melle (& Joke)

Blijf op de hoogte en volg Melle

16 Maart 2013 | Vietnam, Hoi An

Na Ha Noi was Hue de eerste verademing. Het geheel kwam een stuk rustiger over dan de drukke hoofdstad van Viet Nam. Het belangrijkste dat in Hue te zien is, is de keizerlijke citadel waar tot 1945 de keizer zetelde. Helaas hebben zowel de Fransen als de Amerikanen weinig overgelaten van dit stuk geschiedenis met hun bombardementen. Maar wat er nog stond en / of al weer gereconstrueerd was, is mooi.

Vanuit Hue hebben we een schitterende treinrit gemaakt door de bergen aan de kust. Het eindpunt was Da Nang, een klein plaatsje 30 kilometer van Hoi An af, ons reisdoel. Alhoewel we de beste stoelen van de trein hadden, je moet je er niet al te veel bij voorstellen. Het voordeel is wel dat je gereserveerde stoelen hebt.

Hoi An is een gemoedelijke kleine plaats met mooie oude huizen en net zo mooie boeddhistische tempels en nog ontspannender dan Hue. Hoi An is duidelijk een backpackers' paradise, gelet op de sfeer en de kunstzinnige winkeltjes die je hier ziet.

Maar dat soort winkels is een uitzondering gelet op de andere tak van nijverheid waar Hoi An om bekend staat: maatkleding! Hele straten (!!) met winkels waar je kleding op maat kunt laten maken voor een fractie van de kosten in Europa. Je zou bijna denken dat er geen andere winkels zijn, zoveel zijn er. Als je een pak, jurk, overhemd, ao dai, etc. op maat wilt laten maken, is dit de plek om het te laten doen.

We zijn pas tien dagen onderweg en hebben al zo veel nieuws gedaan en gezien dat ons hoofd er zo nu en dan een beetje van tolt. Maar we hebben het tot nu toe prima naar onze zin en nemen alles als een spons op en zijn zoals altijd blij dat we dit kunnen doen.

Vanuit een heerlijk warm Hoi An, tam biet

Melle & Joke

• 16 Maart 2013 - 13:32

Ma:

Ik ben blij dat jullie het zo naar de zin hebben geniet er maar van .Het is hier koud en guur met regen en sneeuw.En ik ben snipverkouden.Dus jullie hebben het beter.
    Liefs ma

• 16 Maart 2013 - 13:54

Ma. Vaarting.:

hallo joke melle
    ben blij dat jullie het naar je zin hebt en veel beleven. ik heb alles goed gelezen en ik denk dat jullie drie weken nodig hebben om bij te komen. wij zullen de sneeuw wel ruimen. gisteren de hele dag met sneeuw en regen. nu verder alles goed hier, wilco en nancy komen me ophalen voor wil haar verjaardag.
    Gelijk even een reactie van de chauffeur; Veel plezier daar en verder een goede reis gewenst van Nancy en Wilco. Melle alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag gewenst in Ho Chi Minh city. Groetjes van Ma, Wilco en Nancy. Tam Biet.

• 16 Maart 2013 - 17:52

Wil En Ed:

Ondanks de afstand waren jullie als eerste op Wil haar verjaardag.
    Want om 10:30 uur werd er gebeld door de bloemist.

Dank je wel voor de mooie bos. Het was een aangename verrassing.

Verder veel plezier en moois gewenst op jullie reis.

Groetjes Wil en Ed

• 16 Maart 2013 - 19:24

Ineke En Fred:

Chúc mừng sinh nhật của bạn, vẫn còn có một số vui vẻ.
    Chúng tôi là người đầu tiên eh.

groetjes Fred en Ineke

Tam biet

• 16 Maart 2013 - 19:24

Michel En Mirela:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet er maar van want voor dat je het weet zit je weer in dit koude kikkerlandje!!!!
    We reizen in gedachten met jullie mee.

Groetjes Michel en Mirela en een poot van Jerke!!

Ps. leuke verhalen.....

• 19 Maart 2013 - 12:01

Jslagter:

hoi Joke en Melle lees met plezier jullie reis veslag geniet ervan Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag liefs tante Janny