Sai Gon en strand - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Melle Koster - WaarBenJij.nu Sai Gon en strand - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Melle Koster - WaarBenJij.nu

Sai Gon en strand

Door: Melle (& Joke)

Blijf op de hoogte en volg Melle

19 Maart 2013 | Vietnam, Phan Thiết

Het laatste bericht dat we plaatsten kwam ui Hoi An. Ondertussen hebben we Ho Chi Min City (HCMC) ook al achter ons gelaten. HCMC stond vroeger bekend als Sai Gon en wordt door de Zuid- Vietnamezen uit de stad nog steeds zo genoemd. In Sai Gon rijden 8 miljoen scooters rond terwijl er 10 miljoen mensen wonen. Je kan je dus voorstellen dat dat een overweldigende indruk maakt. Sai Gon is een drukke stad die je niet zo 1, 2, 3 doorhebt. We hebben een klein beetje onze weg kunnen vinden maar we waren er maar een dag.

Van deze dag waren we ook nog eens een halve dag bij de Cu Chi tunnels. Een netwerk van tunnels dat in de strijd tegen de Amerikanen werd gebruikt. Een hele nieuwe ervaring was dat dit niet iets is dat commercieel uitgebuit wordt zoals bijvoorbeeld Chitzen Itza, maar dat het propaganda en verering is. Propaganda voor de communistische gedachte en verering van de VC die hier streden.

Maar onze gids gaf ook wat informatie over de samenleving hier. De rijkste mensen zijn lid van de communistische partij en dat hebben we ook gezien. Het partijbureau zit in het beste gedeelte van de stad en is omringd door winkels van Coco Chanel, Ralph Lauren, Cartier, Burberry, etc! Dat zegt dus genoeg, “animal farm” van George Orwell all over again: all animals are equal, but some are more equal than others. Een boekje dat ze misschien nog eens zouden moeten lezen hier.

Vandaag zijn we vanuit Sai Gon met de trein aangekomen in Phan Tiet en daarvandaan met de taxi naar een SCHITTEREND strandresort gereden. We hebben een bungalow aan het strand (10 meter lopen!) en het is inderdaad gelukt: op mijn verjaardag met een cocktail (helaas zonder parapluutje, maar daar zaten we onder) op een tropisch strand. Hier gaan we een paar dagen uitrusten voor het tweede gedeelte van onze reis. Zoals het er nu naar uitziet, gaat dat wel lukken.

Vanaf het strand van Phan Tiet, tam biet

Melle & Joke

• 19 Maart 2013 - 13:28

Michel En Mirela:

Een fijne verjaardag gewenst!!!

Van harte

Michel en Mirela

• 19 Maart 2013 - 15:03

Pa:

Wel, als je dit nog leest op je verjaardag dan alsnog van harte gefeliciteerd. Ik had al een SMSje gestuurd. Het is daar nu 21.00 u. dus je zult nog wel wakker zijn. Je hebt het in elk gevan beter voor elkkaar dan je 'ouwe' hier. 0 graden.
    Maar wij hebben nog wat te goed. Veel plezier verder. Pa

• 19 Maart 2013 - 15:20

Joyce:

Niet zo klem als ik zat, zie ik. En zelfs miljonair zonder donaties van anderen;-)

• 19 Maart 2013 - 20:17

Erik:

Geen parapluutje op je cocktail? Waar zit je onder? :-)

• 19 Maart 2013 - 20:27

Jolanda:

Mooie foto's en prachtige foto's! Fijne verjaardag!

• 19 Maart 2013 - 22:09

Irene:

He vakantieganger!! Dikke verjaardagszoen vanuit les pays bas! Xx

• 19 Maart 2013 - 23:16

Leon En Melissa:

Lang zal ie leven, lang zal ie leven, lang zal ie leven in de gloria

Vanuit een koud en nat nederland gefeliciteerd

Leon geeft je een dikke duim, maar dat verhaal horen jullie nog wel

• 19 Maart 2013 - 23:41

Ma:

gadverdarre jij ligt lekker in de zon en wij lopen te bibbern van de kou maar goedik gun het je van harte mijn beurt komt nog wel Liefs ma

• 19 Maart 2013 - 23:41

Ma:

• 19 Maart 2013 - 23:45

Astrid:

De foto's en verslagen roepen alweer veel herinneringen op, Vietnam is een mooi begin om Azië te leren kennen. De verjaardag is in ieder geval op zonnige en vast mooie bestemming gevierd zie ik. Hoef denk ik niet te vragen wat er in je glas zat..
    Veel reisplezier nog!