Taakjes - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Melle Koster - WaarBenJij.nu Taakjes - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Melle Koster - WaarBenJij.nu

Taakjes

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle

14 September 2011 | Kenia, Nakuru

Jambo!

De truck stopt en dan? Dan gaan we kamp maken. Het eerste dat we doen is de tent opzetten. Na een paar dagen gaat dat al in een minuut of tien. Matjes en slaapzakje erin en de slaapplaats is klaar. De rugzak gaat al niet mee in de tent, want dat neemt te veel plaats in. De kleren en waszak is voldoende.

Waarom meteen de tent opzetten?
Omdat je wilt voorkomen dat je dit in het donker moet doen. Het wordt namelijk om zeven uur donker en we komen vaak pas om een uur of half zes aan.

Dan de taakjes. Er is een taakjeslijst. Elke dag moeten twee mensen:
- de kok helpen met koken, wat met name het snijden van veel groente en fruit is.
- de truck schoonmaken, na een dag is die al weer behoorlijk stoffig.
- afwassen na het eten.
- tenslotte een belangrijke taak: het water halen. Hierbij moet je zorgen dat de kok zijn water heeft en dat de 6 teiltjes goed gevuld staan. Zes teiltjes? Ja! Drie zijn bestemd voor het wassen van de handjes en drie zijn er voor de afwas! Voor de handjes is er een blok zeep (detol), een tweede met detol en een derde met schoon water. Voor de afwas bijna hetzelfde: een met afwasmiddel en ontsmettingsmiddel en twee met schoon water om af te spoelen. Allemaal voor de hygiene!

Verder zijn er altijd andere dingen te doen. Stoeltjes klaar zetten, de tafels klaarmaken voor het eten. Iedereen helpt mee om een leuk kamp te maken waar het voor de nacht goed toeven is.

Groetjes,

Melle
Astrid
Joyce

• 14 September 2011 - 09:58

Priscila:

Super actief, hoor ik het weer (had ook niet anders van je verwacht). Denk dat je bodypump niet echt gaat missen, als ik lees de taken die jullie dagelijks moeten doen.

Slapen in het wild, top! ;) adios tarzan...

• 14 September 2011 - 11:36

Pa En Ma :

Het is wel een doe vakantie ,heb je al veel gezien???Olifantje?????
    Mogen vertrek naar Ierland.

• 14 September 2011 - 12:47

Joke:

Je moet er wat voor overhebben, voor die big five.
    En zo ontloop je mooi de klussen thuis, toch?

Erik, bedankt voor de uitnodiging, maar mijn weekenden zitten zo ontzettend vol, zelfs in mijn verlofperiode, dat zit er ook nu weer niet in. Later!

En waar blijven de bijdragen van de meiden?

Groetjes, en kopjes.

• 14 September 2011 - 13:04

Michel En Mirela:

Zo te horen heb je het naar je zin en ben je actief bezig. Wat die taakjes betreft, misschien een trend voor thuis om door te zetten? (Grapje!)
    Veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes M+M

• 14 September 2011 - 14:53

Trees:

Ha luitjes,

Onwijs leuk iets van jullie te vernemen.
    Geniet ervan!

Groetjes en tot hoors.

• 14 September 2011 - 15:11

Rianne:

Een tent, dat is voor mij al reden genoeg om niet zo op vakantie te gaan ;-)

Heel veel plezier en geniet ervan (en je weet het Melle, ik ben van de Flora en Fauna dus ik wil graag veel foto's zien daarvan hahahahahahahahaha)

• 14 September 2011 - 16:04

Pa:

Als ik het zo lees heb ik geloof ik geen spijt dat ik niet mee ben gegaan. Gewoon kamperen is toch gemakkelijker, alleen is dan het enigste wilde dier dat je ziet, een vos. Geniet er lekker van en hou het heel; veel plezier verder en de groeten aan de meiden. Morgen gaan we naar Ierland; geen bikini weer, schreef Lydia maar een goede temperatuur 16 gr. 't is maar wat je gewend bent. Groetjes, Pa

• 22 September 2011 - 13:09

Harold Vd K:

Beste Melle, bel ik je thuis, deel Joke me mee dat je in Tanzania bent!
    Een vakantie die ik overigens ook ambieerde indien ik niet voor gezin had gekozen. TV reportages over wilde dieren in Kenia zie ik graag. Behalve buiten de big 5, de luipaarden en de gnoes die en masse de rivier overstekken, elkaar vertrappen of door krokillen worden verscheurd. Fantastisch veel plezier. Gr. Harold

PS ik belde om een afspraak te maken vooor een mini reunie in Rdam. Op een vrijdagmiddag vanaf 13.30 uur. Wanneer kan jij in oktober of in november?? harold.vandeketterij@gmail.com