Safari - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van Melle Koster - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van Melle Koster - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle

24 September 2011 | Tanzania, Mto wa Mbu

Jambo!

Daar zijn we weer een keer. Het is, zoals verwacht, heel lastig om hier te internetten. In feite is dit pas de tweede plaats waar we een verslagje kunnen plaatsen. Maar ik heb me toch weggerukt van het zwembad... De dames komen een andere keer aan de beurt.

Safari...

Safari houdt in erg vroeg opstaan. en met vroeg opstaan bedoel ik dan ook erg erg vroeg. Vaak is het om 06:30 (zonsopkomst) vertrekken. Dat lijkt nog wel aardig, maar de werkelijkheid is harder want daarvoor moet je hebben gedoucht (als dat mogelijk is), moet je je slaapzakje, matje en afgebroken tent in de truck (het is GEEN bus) hebben gelegd en moet je hebben ontbeten! Dus voor een snelle starter (...) als ik, houdt dat dus in dat zo rond vijf uur de wekker :-( gaat.

En dan? Dan gaan we een gamedrive doen. Dit is niet rijden en tegelijkertijd spelletjes doen, "game" staat voor wild. We gaan het wild opzoeken

Dat is dus links en rechts over bijvoorbeeld de Serengeti rijden (ongeveer zo groot als 3/4 Nederland). En als we dan wat zien (olifantje, luipaard, giraf) dan wordt er op het belletje gedrukt en krijgt de chauffeur een seintje om op de rem te trappen. Vervolgens verdringt iedereen zich voor de raampjes om DE foto of HET shot te maken. We hebben al heel wat mooie dieren kunnen vastleggen. Een giraf op 2 (!) meter van de truck. Een lopend jachtluipaard op een meter of twintig en zo kan ik nog wel even doorgaan. Verder altijd grote groepen zebra's en impala's (de hamburger voor de leeuw) waar we alleen voor stoppen als ze er wel erg mooi voor staan.

Helaas is het hier niet mogelijk om foto's te plaatsen (ik denk dat ik dan de verbinding voor alle computers blokkeer) maar dat maken we goed als we weer thuis zijn.

Tot een volgende keer uit???

Groetjes,

Astrid, Joyce & Melle

• 24 September 2011 - 13:58

Liesbeth:

Geweldige belevenissen, leuk om zo mee te genieten. Veel plezier!

• 24 September 2011 - 16:27

Rianne:

Hebben ze dan wel koffie zo vroeg? Anders start je nog niet op Melle ;-)
    Veel plezier nog en geniet van al die "wilde" belevenissen.

• 24 September 2011 - 19:08

Pa:

Had je hier niet naar de dierentuin kunnen gaan?? Dan kun je mooie foto's maken.
    Maar alle gekheid op een stokje het lijkt me erg boeiend en vermoeiend (rijmt ook nog) Als ze naar me vragen, doe ze de groeten. Veel plezier verder. Vandaag 1e dag Tocht om de Noord gelopen, 44 km. Ook heftig, mijn wekker liep om 05.15 u. af. Morgen 40 km. Ma is vanavond naar Spijk, naar 60 jarig jubileumfeest van oom Harry's mondharmonikaclub. Groetjes aan de meiden.

• 26 September 2011 - 20:51

Leon En Melissa :

O wat een klaagzang....voor C-ers (die door dezelfde baas beloond worden als jij) loopt de wekker altijd rond vijf uur af. Mogen we aapjes gaan kijken in de haven. De luxe limo die naar het landelijk kantoor tuft staat dan zeker nog in de remise????

Veel plezier nog en we wachten op die mooie foto's.

• 28 September 2011 - 20:37

Marie-Louise :

Ik hoop voor Joyce en Astrid dat je wel koffie hebt gescoord voordat je samen in de truck (geen bus) stapt. Verder heb ik reeds van jullie ervaren reizigers geleerd dat de zonsondergang en de melkweg de zogenoemde ontberingen echt waard zijn. En troost je als je thuis bent herinner je je na een tijdje alleen nog de zonsondergangen en de melkweg en niet het vroege opstaan. Moet ik uit het bovenstaande nu wel opmaken dat de 'slaapfoto' is gelukt? Groetjes vanuit het (je zult het niet geloven) lekker zonnige Nederland.