Hoe hebben wij ons de afgelopen 2 dagen vermaakt? - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Melle Koster - WaarBenJij.nu Hoe hebben wij ons de afgelopen 2 dagen vermaakt? - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Melle Koster - WaarBenJij.nu

Hoe hebben wij ons de afgelopen 2 dagen vermaakt?

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Melle

27 Februari 2012 | Mexico, Oaxaca de Juárez

De dag begint zoals elke dag ook thuis; douchen en ontbijten. Heel normaal zou je denken. Toch niet helemaal. De douche om te beginnen, is altijd een uitdaging. Waar zit de knop van het warme water? Niet geheel en al duidelijk, want er staat geen kleurtje op. Dus door trial en error uitvinden. Kan eventjes duren. Dan ontbijten, niet zoals thuis met een bakje yoghurt en cruesli, maar uitgebreid met thee, verse sinaasappelsap, brood en een omelet.

Dan i.p.v. met de fiets naar werk, gaan we met de auto naar de volgende stad. En daar begint de uitdaging. Er zou toch niets simpelers moeten zijn, dan naar de cuota / autopista te rijden door de borden daarnaartoe te volgen. Helaas. Het centrum uit is al een opgave, doordat alle straten eenrichtingsverkeer zijn. Dus je moet de goede kant het centrum uitgaan om te beginnen. So far so good. Dan dus de borden cuota / autopista volgen. 1 Bord gevonden, prima. Hm, probleempje. Wegomlegging. Ok de juiste weg weer gevonden. Ettelijke km verder, weer een bord. Maar dan??? Geen borden meer. Lichte paniek. Weet u, een paar zinnen terug, die opmerking van eenrichtingsverkeer? Inderdaad, zie dan de weg maar eens terug te vinden. Dan maar de weg vragen. Rij maar 10 blokken door en vraag het dan nog eens voor de zekerheid. Weer vragen en zo zijn we uiteindelijk na 1,5 uur Mexico stad uitgekomen en hebben we er vandaag 2,5 uur over gedaan om Puebla uit te komen.

Overmorgen gaan we proberen Oaxaca binnen het uur te verlaten......

Niet helemaal another day in the office dus. Daarna zoals thuis, even relaxen, lekker eten, nog even een laatste drankje en boekje lezen en dan naar bed.

Eigenlijk is vakantie toch wel een beetje hetzelfde als thuis.

• 27 Februari 2012 - 08:38

Ma D.:

Ja ja, erg vermoeiend vakantie.
    Maar geniet er maar van, want voor je het weet, is alles echt weer zoals thuis
    en moet je er het hier weer mee doen.

Liefs en kus.

• 27 Februari 2012 - 14:40

Rianne:

Eenrichtingsverkeer, dat kennen ze in Den Haag ook op veel plekken, ik snap dus dat dit enige uitdagingen opgeleverd heeft. Een goed excuus is dan overigens dat je "de toeristische route" hebt genomen (en aangezien jullie toeristen zijn...)

• 27 Februari 2012 - 19:31

Astrid:

Tja, dat is duidelijk gevalletje tamtam ;-)
    Handig routekaarten..
    En wat betreft die douche, na 10 jaar nog steeds het zelfde verhaal is er nog vooruitgang?

• 29 Februari 2012 - 13:39

Renate:

Klinkt een beetje als de weg kwijtraken in Den Haag. Ook eenrichtingsverkeer en ook te weinig borden. Daar hoeven jullie toch niet zover voor weg te gaan? ;-)

Overigens: Melle, namens al je collega's VT/I gefeliciteerd met je 12,5 jarig jubileum bij de baas.

p.s. Ik zie nu de reactie van Rianne....zo gek is het dus niet dat Ron mij net Rianne noemde. Zelfde gedachten.

• 01 Maart 2012 - 18:23

Chantal S:

Wat een mooie omgeving (en wat een mooie foto's!!). Lijkt me echt schitterend om dat eens in het echt te zien. Misschien dan toch maar die cursus bij Valk.... Heel veel plezier nog allemaal!!

• 01 Maart 2012 - 18:39

Ma. Vaarting:

hallo allemaal, na veel getob toch bericht gelezen.
    hier alles goed en bij jullie nogal gezoek zo te lezen.
    somber weer en 10 graden geen zon gezien vandaag . ik wil wel ruilen.
    nog veel plezier van mij en Ineke die naast me zit.
    groetjes.

• 04 Maart 2012 - 13:37

Marie-Louise :

Hallo allemaal,
    Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben. Ik moet toegeven dat ik toch een beetje last heb van het achterblijvers syndroom. Maar de dvd maakt een hoop goed. Mijn dank daarvoor is groot. Verder vraag ik me natuurlijk af of jullie al 'handjes' hebben gevonden? Deze reis zou toch minimaal één nieuwe ontdekking moeten opleveren. Nog een hele fijne laatste week en geniet van het weer, het lekkere eten, de goede borrels en natuurlijk de geweldige opgravingen.

• 05 Maart 2012 - 11:12

Marlies:

Hoi Melle en Joke!

Zojuist weer jullie reisverslag gelezen en mijn reactie is in één zin samen te vatten:
    Dit ziet er zo gaaf en mooi uit dat je me jaloers hebt gemaakt!

Gr. Marlies