Internetten.... - Reisverslag uit Camagüey, Cuba van Melle Koster - WaarBenJij.nu Internetten.... - Reisverslag uit Camagüey, Cuba van Melle Koster - WaarBenJij.nu

Internetten....

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle

11 Juli 2009 | Cuba, Camagüey

Hallo allemaal,

Nou het internetten gaat niet helemaal zoals we gewend zijn. Ik had een mooi berichtje gemaakt op mijn netbook om via een usb stick te kopieëren. Nou vergeet het maar. Ook foto´s gaat dus niet lukken, maar dat gaan we goed maken.

Cuba is wel een erg fascinerend land. Je ziet dat iedereen echt arm is. Op de wegen wordt door grote groepen gewacht op een lift. Ook blijft het een vreemd gevoel dat alles een staatsbedrijf is. Soms lijkt het niet zo maar op wat privérestaurants na en wat privé ¨hotels¨ na is alles van de staat. De hotels, de taxi´s, de restaurants, etc.

Verder natuurlijk even de de highlights van de afgelopen week. Ja zo lang zijn we al weer onderweg. Het laatse bericht kwam van Joke in Pinar del Rio terwijl ik een wandeling aan het maken was. De wandeling was erg mooi door de Valle Vinales. Ik sluit de dag af met zijn eerste paardrijtochtje die onderbroken wordt door een echte tropische stortbui.

Na Vinales zijn we doorgereden naar een bungalowpark bij Cienfuegos. Daar verbleven we maar een nachtje maar ik heb toch twee duiken kunnen maken. Erg mooi, doet aan Bonaire denken maar dan ongerepter.

Vervolgens door naar Trinidad. Een mooi oude koloniale stad waar het goed wandelen is (althans in de morgen want na twaalven wordt het gewoon te warm). De tweede dag zijn we ´s avonds naar de Casa de la Musica gegaan om te genieten van de verschillende bands en shows die er dan plaatsvinden. Erg leuk.

Vandaag uit Trinidad vertrokken en net aangekomen in Camaguey. Ziet er ook weer mooi uit.

Dat was het weer even vanuit een heerlijk warm Cuba.

¡ Hasta luego!

• 12 Juli 2009 - 06:56

Fred En Ien:

Zoals jullie zien volgen we jullie nog steeds.
    Jammer van het internet, hier is heet ook mondjesmaat met de verbindingen, maar veelal lukt het wel. Is wel supertraag. Met Pa en Ma via Skype al veel contact gehad. Pa zit iedere morgen vanaf 08.00 uur ned.tijd standby (in pyama) moet niet maar wil hij zelf, gedurende het gesprek komt ma ook in pyama) er dan bij. Ze krijgen de smaak te pakken!!
    Zien dat jullie het ook naar je zin hebben, is perfect, geniet ervan en tot de volgende keer

groet en liefs van Fred en Ien

• 12 Juli 2009 - 09:09

Pa Ma Windas.:

hallo vakantiegangers
    fijn wat te lezen van jullie dachten al dat het moeilijk was om te
    skypen of te emailen dus hadden we geduld.
    vanmorgen met ien fred
    wel geskypt wel een slechte verbinding .zitten nu op
    Vancouver -eiland en gaan
    walvissen bekijken.
    zijn daar 3 dagen en gaan dan weer naar het
    vasteland voor de terug
    tocht.verder alles oke
    met ze en ook met ons.
    hier veel regen.
    gtoetjes en toteen volgende bericht en
    veel genot.dag.

• 13 Juli 2009 - 07:36

Panama:

Hallo kindertjes. Ons laatste berichtje is niet geplaats dus hopen we dat het nu goed gaat. Hier is alles oke. We hebben de laatste week geen mooi weer maar Pa gaat onverdroten door met z'n training voor de 4daagse. Hij heeft het vervolg van het kustpad weer opgenomen en is inmiddels in Uithuizen, vanaf het zuiden gerekend. 'k Ben nu klaar voorde 4Daagse.Ma blijft fröbelen en kuisen.
    Gister voorgegaan in Coevorden. Hennie Radenborg heeft borstkanker, wordt 24 juli geopereerd; het is nog in beginfase. Hun zoon Rick (40) heeft
    een herseninfarct gehad, dus die hebben genoeg te verwerken. De MP3 speler heeft z'n diensten al bewezen, mooie muziek Jan-Melle, dankjewel.
    Vandaag komt neef Ger Groenhof op bezoek (die z'n vrouw een half jaar geleden is overleden.
    Nou, veel plezier verder en tot schrijfs. Pa

• 22 Juli 2009 - 19:01

Nicole:

Zie dat jullie alweer thuis zijn. Heb ik weer.

Ben je dan volgende week ook weer op kantoor? Neem je nog een paar foto's mee? (Nee, niet allemaal)

Ook hartelijke groetjes van Liesbeth