Stenen in het zand - Reisverslag uit Jerash, Jordanië van Melle Koster - WaarBenJij.nu Stenen in het zand - Reisverslag uit Jerash, Jordanië van Melle Koster - WaarBenJij.nu

Stenen in het zand

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle

31 Maart 2011 | Jordanië, Jerash

Gisteren hebben we het rondje woestijnkastelen gemaakt. Niet dat kastelen echt recht doet aan de gebouwen waarvan er één gewoon groot is en andere schitterende fresco's of mozaïek-vloeren hebben. Maar het is de moeite wel waard om naar het Oosten te rijden. Dan moet je trouwens niet te lang doen, anders eindig je in Irak. Wij zijn tijdig omgekeerd en hebben met behulp van veel Jordaniërs (daar volgt nog een special over) en een hoop geluk ons hotel in het donker gevonden (ook daar volgt nog een special over).

Vandaag wilden we op tijd op, maar dat lukte niet, dus besloten we om één geplande opgraving over te slaan (Joke vult de dagen altijd twee keer, zoveel willen we zien en zoveel is er ook te zien). Maar aan Jerash en het kasteel van Ajloun hadden we genoeg om bij daglicht ons hotel terug te vinden. Jerash is een oude Romeinse stad met goed bewaarde tempels, theaters en een straat met pilaren. Erg de moeite waard en duidelijk op de lijstjes van veel toeristen.

Ma'a salaam

Joke & Melle

PS 1 Dat er drie keer een bericht werd geplaatst ligt niet aan mij!

PS 2 Joke heeft nu een Nokia en verfoeit die dingen.

PS 3 Als het kan kijken we in de mail van Melle.

PS 4 Niet zeuren, wij zijn op reis :-).

• 31 Maart 2011 - 20:59

Paaaaaaaaaaaaa:

Heel apart, mooooooooooiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Veel plzier verder

• 31 Maart 2011 - 21:41

Rianne:

Jullie hebben genoten in Jordanië, ik heb genoten in het theater samen met Renate, dus volgens mij hebben we allemaal een hele mooie dag gehad :-)

• 01 April 2011 - 06:23

Joyce:

En Joke, heb je nog handjes ontdekt?

• 01 April 2011 - 07:52

Gwen Stigter:

Dankzij Rianne kreeg ik de link van jullie website. Gelukkig! Ik kan me nu vast voorbereiden op mijn reis syrie/ jordanie, die hopelijk doorgaat, op 2 mei. Mooie foto's! Veel plezier en een goede reis verder.........

• 01 April 2011 - 16:59

Marie-Louise:

Aan de foto 's te zien hebben jullie spijt dat jullie zijn gegaan. Nu we alle gekheid weer hebben gehad, het ziet er schitterend uit. Ik kan niet wachten op de verhalen (zeker de special heeft mijn interesse). Het bord met de plaatsnaam Irak op de foto genomen in Oost-Turkije was blijkbaar weer niet genoeg. Jullie moesten weer voor ontdekkingsreiziger spelen. Nou ontdek ze......

• 02 April 2011 - 07:30

Ma Va.:

hallo vakantiegangers
    het is zaterdag en ineke en fred zijn op de koffie.
    mooie foto,s gezien en kijken uit naar de volgende serie.
    veel plezier ma.

• 02 April 2011 - 10:50

Fred En Ineke:

Ha die vakantiegangers, we hebben het al zo langzamerhand in de gaten! We kunnen ons toch niet aan de indruk onttrekken dat jullie zonder reisgezelschap een beetje onthand zijn. Het valt blijkbaar toch nog niet mee zelf je weg te zoeken.
    En op tijd opstaan is ook niet voor iedereen weggelegd! Volgende keer gewoon maar weer met een volledig gezelschap op reis teneinde te voorkomen dat jullie een of andere grens passeren wat niet echt je dat is. Voorlopig zien de foto's er goed uit en valt er behalve zand ook nog wat te zien.
    We wensen jullie nog veel plezier en wees voorzichtig.

groeten van ons