Handen, voeten, (ver)gezichten en een oog - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Melle Koster - WaarBenJij.nu Handen, voeten, (ver)gezichten en een oog - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Melle Koster - WaarBenJij.nu

Handen, voeten, (ver)gezichten en een oog

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Melle

06 April 2011 | Jordanië, Amman

Vandaag hebben wij voor de tweede dag Petra bezocht, de beroemdste bezienswaardigheid in Jordanië.

De wereldberoemde Khazne is in het echt inderdaad zeer mooi, het Klooster is erg groot en indrukwekkend, er zijn tempels, graven, facades en theaters, m.a.w. er is heel veel te zien, te veel om op te noemen.

We hebben nog geen handjes ontdekt, maar wel een oog, voeten en gezichten. En ontzettend mooie vergezichten zijn er ook, het uitzicht is meestal schitterend.

Verder zijn er natuurlijk ook schreeuwende verkopers, ezels en dromedarissen, die ze hier hardnekkig kamelen noemen. En toeristen, veeeeeeeeel toeristen!

Morgen nog een halve dag verder wandelen, klimmen en klauteren. Daarna gaan we naar de Wadi Rum, waar we anderhalve dag niet bereikbaar zullen zijn.

Groetjes, ook van onze vermoeide voetjes!

Ma'a salaam

Joke & Melle

• 06 April 2011 - 21:13

Pa:

Wel. trek je wndelschoenen aan en gaan met die banaan, maar het zal wel aan mij liggen maar ik zie alleen een oog; maar ja, ik weet ook dat ik een cultuurbarbaar ben. Niettemin is het uniek en zelfs ik vindt het mooi. Ben vandaag naar tandarts geweest, een verrotte tand moest eruit, ze moest me driedubbel verdoven om ding eruit te krijgen maar geen napijn gehad, die had ik al bij het trekken. HEEEEEEEEEEl veel plezier verder en hou die goser van je een een beetje in de gaten. liefs. pa

• 07 April 2011 - 06:28

Joyce:

Ha, ha. Zoals bekend heb ik veel fantasie, dus zie inderdaad ogen, voeten, gezichten enz. in de foto's. Het was niet eens nodig geweest er een tekst bij te zetten....
    Veel plezier voor de resterende dagen.

• 07 April 2011 - 17:29

Gwen Stigter:

Petra ziet er schitterend uit. Een ritje op de dromedaris hebben jullie overgeslagen? Dus het is wel goed te lopen, ik begrijp dat het wel 8 km lopen is vanaf de parkeerplekken? Ik kan niet wachten om het zelf te gaan zien.
    Veel plezier in de Wadi Rum!

• 08 April 2011 - 13:41

Fred En Ineke:

't is hier vrijdagmiddag en de zon schijnt dat het een lieve lust is. Behalve dat hebben we hier geen uizicht op oude stenen en het kostte wat moeite maar ook wij hebben de ogen ontdekt en zelfs een paar voeten!
    Jammer geen binnenzijde maar misschien mocht dat niet of bewaar je die voor thuis.

Nog veel plezier en rij en reis voorzichtig!

groetjes van ons

• 09 April 2011 - 17:46

Ma Vaarting:

ik heb getracht om de foto's en de verslagen te bekijken
    en dacht dat dat is gelukt.het schiet al weer aardig op
    het is zo weer dinsdag.het is hier ook mooi weer.vandaag is het zaterdag en heb ik bij ineke gegeten met zelf de groente meegenomen.was lekker hoor
    verder alles zijn gangetje
    groetjes van hellevoetsluis .

• 09 April 2011 - 17:49

Ma Vaarting No:

nog een keer.
    vergeten een goeie terugreis te wensen.
    ma.