Hotelspecial - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Melle Koster - WaarBenJij.nu Hotelspecial - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Melle Koster - WaarBenJij.nu

Hotelspecial

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle

16 April 2011 | Nederland, Schiedam

Natuurlijk hebben we wat te vertellen over de hotels, er zijn namelijk vaak mensen verbolgen over de kamertoedeling. Dus hierbij de beloofde hotelspecial,

Amman, Firas Palace
Voor degenen die wel eens een groepsreis hebben gemaakt. Dit was een standaard doorgangshotel voor groepen (vandaar dat we ook twee keer een Djoser-groep tegenkwamen). Maar het personeel was vriendelijk en de locatie perfect. Het hotel ligt op loopafstand van Downtown (het centrum) en op 2 JD met de taxi van de interessante plaatsen. Dus al met al voldoende.

Jerash, Olive Branch
Een mooi hotel op een schitterende locatie op een berg waar we (ik dacht) een sweet room zouden krijgen maar het bleek een suite te zijn. De kamer was groter dan onze woonkamer! Het vinden van het hotel was wat lastiger maar dat kwam waarschijnlijk doordat we laat waren en het dus al donker was.

Madaba, Salome
Tja, voor één nacht voldoende maar voldeed ook weer volledig aan de definitie doorgangshotel. Het voordeel was wel dat het op tien minuten lopen van het centrum lag (tien minuten de andere kant op en je was Madaba uit trouwens).

Feynan Ecolodge
Een geweldig hotel in “Nergenshuizen”. Heel mooi gelegen in een mooie omgeving van waar je wandelingen kunt maken. Ook de aankleding is af. De verlichting door middel van kaarsjes zorgt voor een feërieke sfeer. Het eten was erg goed (alhoewel er geen vlees in zat). Echt een aanrader!

Petra, La Maison (Petra Inn)
Inderdaad het hotel had zijn naam gewijzigd dus dat was niet erg handig. Gelukkig had ik op internet gezien waar het hotel ongeveer moest liggen dus opeens stonden we er voor. Daarbij gelukkig geholpen door twee zuiderburen die ons in Jerash van de naamswijziging op de hoogte hadden gebracht. De service was uitstekend, tot meerijden naar de geldautomaat! Verder lag het op tien minuten lopen van de ingang van Petra. Niet dat dat echt helpt, dan moet je nog dik 2 kilometer lopen voordat je bij de Khazne bent!

Wadi Rum, Jordan Tracks Camp
Dit was het hotel met miljoenen sterren. Eenvoudige tentjes in het midden van de Wadi Rum. Maar wat een rust en zeker de moeite waard (en goed koken kunnen ze ook).

Aqaba, Mövenpick
We hadden besloten dat we deze reis in stijl wilden afsluiten. Dat is zeker gelukt. Een schitterend vijfsterrenhotel waar alles te vinden is, De kamer was schitterend en we hadden de keuze uit vier zwembaden, drie met zoet water en één met zout water (de Rode Zee). Hier hebben we ons dan ook prima vermaakt (mede geholpen door het uitstekende maar voor Jordanië prijzige restaurant).

Ma'a salaam

Joke & Melle

• 16 April 2011 - 13:12

Joyce:

Das geen tent, maar een uit de kluiten gewassen hondenhok!
    Onze tentjes in Afrika gaan er anders uitzien, kan ik je vertellen ;-)

• 19 April 2011 - 05:21

Erik:

Keurig weergegeven het verschil tussen vakantie/verblijfshotels en overnachtings/reishotels. Had verwacht dat mensen die veel reizen dit verschil wel zouden kennen, maar jouw wijze les en het weergegeven inzicht doen anders vermoeden.